на гт планет прочитал пост одного из разрабов, не удивительно что антиалиасинг так убивает производительность.... В общем, сейчас вы упадёте под стол.... Антиалиасинг ложится на....................................................... ПРОЦЕССОР, а не видеокарту..... Вот почему игра так хочет квадкор...
пока на открытых трассах катал, было еще более-менее 30-35 фпс... но как только началась гонка в городе, случилось слайд шоу со скоростью 15 фпс максимум... вывод прост - в жопу ВСЮ серию нфс... они НИКОГДА не сделают нормальную игру, они обязательно в чем-нибудь да обосруться...
да все нормально с игрой... вчера гонял ночную гонку на сузуке, на 32 гетере....бля даже холодок по спине пробегал от удовольствия....вот давно так не кайфовал от игры
а вообще ща куча модов, которые отключают все модные эффекты в графике, можно их попробовать, у кого проц не тянет.
So yes, the upcoming patch includes SLI/Crossfire scaling. To give you an example a GTX 295 will go from 48fps to nearly 70fps in 1080p. Also the rendering team found some further optimizations so that normal (non SLI) graphics performance should be 5-10% faster with the patch.
Input lag – we’ve solved the latency issues reported using some wheels. There was a dead-zone issue and a threading problem introduced very late in development that have been fixed.
Garage screen crashes/CTDs – a fast button press issue that wasn’t seen during development is also fixed in the patch.
A black screen issue on starting a race requiring a pause/unpause to fix is also addressed. This was caused by a timing difference with the protection system.
NVision – some reverse/double stereo issues with the mirrors and environment maps have been addressed in the patch. NVidia very kindly provided us with more hardware for the render team to address this – Kudos to them for that.
There are also some more minor fixes in the patch – the above represent the vast majority.